دوباره آلاداغ
Karaman Aladag 128x150 cm
فکر میکنید چه چیزی در ذهن بافنده میگذشته که آن مثلثها را دو سوی محراب نقش کرده است؟
فقط یک لحظه فکر کنید که آن دو نقش مثلثی شکل یک جور اختلال در فضای خالی ایجاد کردهاند و این به صورت معقول نمیتواند توجیهی داشته باشد. چون آن فضا از دید آن بافنده باید همیشه باز و بیکران و ممتد تا بینهایت باشد. یا حداقل من اینطور فکر میکنم چون به نظر من بافنده ترک میخواهد با خالی گذاشتن آن فضا بیکرانگی و خلا و آستانه خداوند را نشان بدهد وگرنه آن فضا را با نقش پر میکرد.
چه چیزی ذهن و نگاه بافنده را چنان دچار اختلال کرده که یک آن تصمیم گرفته آن دو نقش مثلثی را آنجا بگذارد تا راه ورود به آن فضای بیکرانه را از آن خلوص همیشگی کمی دورتر کند. نقش کردن آن دو مثلث ورودی را از صافی و خلوص و سادگی همیشگی دور میکند. چه چیزی مانع هنرمند بوده برای ورودی آسان؟
باور ندارم اشکال به سادگی در هنر اسلامی دچار تغییر و تبدیل بشوند. بدون هیچ پشتوانه و دلیلی.
